טיול באלפים הצרפתיים עם 5 ילדים בשלושת המוקדים המרכזיים שאמוני, מורזין ו-אנסי

ההכב: זוג הורים + 5 ילדים (כן כולם שלנו) בת 15, בן 13 בן 11 בן 6 ובת שנה וחצי.

כבר שנה חמישית ברציפות אנחנו נוסעים עם הילדים תמיד בשבועיים האחרונים של אוגוסט, זה התחיל עקב זה שאין שום מסגרת לילדים והמשיך כי גילינו שזו תקופה נהדרת לטייל באירופה, כמעט ואין תורים בשום מקום, מזג האוויר תמיד מאיר לנו פנים, והמחירים זולים יותר, במיוחד אם אתם מוכנים לחזור ב- 1.9 (מיד כשאנחנו חוזרים, אנחנו כבר מכרטסים לקיץ הבא).

רכישת כרטיסי טיסה לליון עם טראנסאוויה

כאשר טרנסאוויה פתחו את מכירת הכרטיסים לאוגוסט 18 קנינו כרטיסים לליון צרפת. טסנו איתם גם להולנד, ויחסית ללואו קוסט המטוס שלהם לא הכי צפוף, והם גם לא מתקטננים על התיקים במיוחד אם משלמים לפחות על מזוודה אחת. קנינו כרטיסים והתחלנו לבדוק מקומות לינה ומסלולי טיול.

חייבת לשתף בהתחלה נבהלתי, כמעט ולא מצאתי מסלולים לילדים, או משפחות כמונו שלא אוהבות ללכת 6 שעות במסלול, ראיתי שהרבה מהרכבלים אסור לקטנה בכלל לעלות, ופה מקפידים על הגיל ממש. התחלתי להתחרט, אבל לאט לאט הצלחתי להרכיב מסלול, ולקראת הטיסה גם גיליתי את קבוצת הוואטסאפ של האלפים הצרפתיים שעזרה לי המון.

החלטנו לפצל את הלינה בין 2 מוקדים, שאמוני ואנסי. בשאמוני הזמנתי לינה דרך חברה בשם Chamonix all year ממליצה עליהם בחום, השירות ממש נהדר. הדירה שלנו הייתה במיקום מעולה, ועם חנייה מרווחת לרכב הגדול שלנו שזה מצרך נדיר מאוד בשאמוני.

כמה המלצות לפני הפירוט

1. כדי לשרוד טיול עם ילדים וגם להנות ממנו צריך מסכים ואוכל, הרבה מסכים והרבה אוכל. ילדים לא נהנים מנוף בחלון בנסיעה של שעתיים, אז עזבו את האג'נדות החינוכיות בטיול, טאבלטים וניידים, השתמשנו באפליקציה הנהדרת של נטפליקס והורדנו מלא מלא תכנים לצפייה באוף ליין, זה ממש העביר את הטיסה וכל הנסיעות בכיף. אוזניות חובה לכל אחד, ומטענים ניידים בכל צורה קיימת, סולארי, מטען מפוצל לרכב וכדמ'.
    אני אעלה פוסט נפרד לציוד מומלץ. וכמו שציינתי כבר, הרבה אוכל. ילדים בטיול מגדלים קיבה נוספת כנראה…
  2. בחייאת סעו לפי תמרורי המהירות! כתוב 30, זה לא 37, אחרת אל תתפלאו לכמויות הדוחות שמקבלים ישראלים בשובם מהחופשה.
  3. לגבי מסירת הצימר, בכל אחד כזה יש הנחיות איך להשאיר אותו בעזיבה, לרוקן מדיח, להוריד מצעים, לרוקן את הזבל וכו' היצמדו להוראות ולא תקבלו קנסות.
  4. גם לגבי הרכב, בטיול הראשון שלנו הילדים גם היו הרבה יותר קטנים, אכלו כל הטיול באוטו, כשהחזרנו את הרכב הנציגה כמעט התעלפה מהמראה של הרכב, ואיימו עלינו בעלויות של ניקיון מיוחד, בעלי ניקה את הרכב מהר עם מגבונים והמשבר נמנע. מאז למדנו, ואנחנו מחזירים רכב נקי.
  5. הוייז עושה שם עבודה נהדרת! רכשנו חבילה מהארץ של 5 ג'יגה וזה היה מצויין. בנוסף חבילת שיחות לנו ולבת הבכורה, ככה כשהתפצלנו היה לילדים איך ליצור קשר.

מסלול באלפים הצרפתיים עם ילדים

ליון

יום חמישי- טיסת אחר הצהריים לליון, עלה לנו 1,860 דולר כולל בחירת מושבים ומזוודה גדולה לכולנו. מזכירה שאנחנו עם 4 ילדים + תינוקת.

הגענו בחצות, הזמנו מלון ליד שדה התעופה, כי בתוך שדה התעופה היה ממש יקר, יוצאים החוצה, ושום נהג מונית לא מוכן לקחת אותנו למלון, לטענתם המלון מספק שאטל, מתקשרים למלון והוא מסביר לי שוב שאין להם שאטלים.

בסוף נמצא צדיק אחד עם מונית גדולה שמוכן לקחת אותנו, אנחנו מראים לו את ההזמנה מבוקינג הוא בקושי מעיף מבט ומתחיל לנסוע, הנסיעה ממש ארוכה וזה מוזר כי המלון היה 10 ק"מ משדה התעופה, כשהוא מביא אותנו למלון זה לא נראה בכלל כמו בתמונה, אני מראה לו שוב את ההזמנה, רק אז הוא מואיל בטובו להסתכל ומגלה שזה לא המלון, כמובן שבנוסח צרפתי הוא מתעצבן עלינו, ורוצה להשאיר אותנו שם, אנחנו לא מתרגשים ופשוט יושבים במונית, בסוף הוא נרגע ונוסע למלון שהזמנו, שאכן היה הרבה יותר קרוב לשדה התעופה.

המלון שלנו: Première Classe Lyon – Saint Priest Eurexpo. היה נחמד ללילה אחד בבוקר הבעל נוסע לשדה תעופה וחוזר עם הרכב שלנו, אופל 9 מקומות, עד עכשיו לא הבנו מאיזה סוג.. מאוד מרווחת ונוחה, גם תא מטען ענק שהכיל 7 מזוודות ועגלה.

שילמנו לחינם על ארוחת בוקר במלון שהילדים לא נגעו בכלום.

יצאנו לטיול בליון, מצטערת לא התרשמנו מהעיר, לטעמנו אפרורית ולא אטרקטיבית, שכרנו רכב פדלים בפארק ירוק במרכז, המקום היחיד שהיה נחמד עם הילדים, שם הפארק De Dor La Tete. משם נסענו לצימר הבא שלנו, לקחנו בכוונה לילה אחד בין ליון לשאמוני, גם לקצר נסיעה, וגם להיות קרובים לפארק וואליבי אשר בדרך.

הזמנו לינה דרך בוקינג בחווה של פאני Goute La Vie בכפר Marchamp מדובר בחווה גדולה, עם חצר ענקית שבה יש גם אתר קמפינג, פאני מבשלת ארוחות צרפתיות מסורתיות של 4-5 מנות.

הייתה חוויה אבל לא בשבילנו, החדרים היו מקסימים, לילה אחד עבר מהר.

פארק וואליבי (Walibi) צרפת

יום שבת – נוסעים לפארק וואליבי (Walibi), הדעות עליו מאוד חלוקות, אנחנו נהננו, אכן הפארק דומה לסופרלנד במתקניו, אבל מעוצב יותר יפה, במקום יפה, המזג אויר היה מושלם, הילדים קיבלו את מנת רכבות ההרים שלהם.

לא פארק לנסוע אליו במיוחד, אבל כן לעצור בדרך מליון לאנסישאמוני.

מהפארק נוסעים לדירה שלנו בשאמוני, בערך שעה וארבעים נסיעה.

מגיעים עייפים בערב, מקבלים את הדירה. יש בה 3 חדרי שינה, אם כי אחד מהם הוא חדרון קטנטן עם גלריה, יכולים לישון שם 2 ילדים קטנים בלבד. יש גם 3 מקלחות וחדרי שירותים שזה מושלם, מטבח מרווח ומצויד, חדר כביסה, וסלון גדול, עם משחקי קופסא, וטלוויזיה חכמה שהילדים נהנו לראות סרטים בערב בנטפליקס או דרך יוטיוב.

הנציגה של החברה נותנת לנו את כל הפרטים, כולל כרטיסי הטבה שונים, ומסעדות מומלצות, ואנחנו טסים לסופר Carrefour לפני שיסגר, מציידים את המקרר, והולכים ברגל לאכול במסעדה איטלקית שהיא המליצה לנו, ממש ליד הדירה, קאזה ואלריה, המסעדה ממש מומלצת עם זאת יקרה, בדרך הביתה תופס אותנו גשם.

בדירה אני מסתכלת על התחזית מזג אויר ורואה גשם כל השבוע… חרדה קלה עוברת עלי, זה לא בדיוק המקום המתאים לבלות בו בגשם.

שאמוני

יום ראשון – מתעוררת בבוקר פותחת את הוילון למרפסת ומול הפנים קרחון הבוסון, נראה כאילו עומד להתמוטט כל רגע, כל כך מהפנט. הדירה במיקום מושלם, עם נוף מדהים, בין רכבל א.ד.מ (Aiguille du Midi) למרכז העיר ומדרחוב דוקטור פיקארד. המזג אוויר מושלם, מכינים ארוחת בוקר, שוב נוכחנו לגלות שאין כמו לאכול בצימר, במקום ארוחות בוקר שבהם הילדים לא מוצאים מה לאכול.

כאן הרגע לפרט איך אנחנו מצטיידים, אוכלים ארוחת בוקר בצימר, מכינה כריכים לכולם + בקבוקי שתייה כמובן, מוסיפה עוד חטיף קטן, ובדרך תמיד קונים בפטיסרי מאפים, ועוד איזו גלידה במהלך היום. ככה עובר יום שלם, ואוכלים ארוחת ערב בחוץ פעם ביום.

בנוסף עוד טיפ, לשמור בגדי ים+מגבות+כפכפים וכלי רחצה באוטו, ככה אפשר להיות ספונטניים. ומהניסיון שלנו השנה לשמור גם בגדי החלפה לכולם באוטו. למרות שלא תכננו, עקב מזג האוויר מחליטים להתפצל, הולכים ברגל לרכבל א.ד.מ, נדהמת שאין תורים בכלל, קונים מולטי פס ליומיים, עלה לנו 250 יורו. (שאמוני יקרה מאוד) הבעל והילדים עולים למעלה למון בלאון, לילדים מתחת לגיל 3 אסור לעלות לגובה הזה.

ואני מטיילת עם הקטנה בעגלה בעיר, מול הרכבל יש שוק פישפשים קטן ואני קונה לה סט פליימוביל מדהים ב- 18 יורו. ממשיכות לטייל בלי לדעת לאן, ומגיעות למדרחוב הראשי, אין לי מילים להעביר כמה יפה העיירה הזו!! התאהבתי קשות!!

הנופים הכי יפים שראיתי, מדרחוב ראשי מלא חיים, מעוצב, רחובות קטנים, הכל מלא במאפיות לחם וקינוחים, גלידריות מדהימות, ומסביב המון בלאן, קרחון הבוסון ועוד… רחפנים מעל הראש, אנחנו פשוט מוקסמות, השעות טסות לנו, וב- 14:00 הבעל והילדים כבר למטה, פוגשות אותם ברחבת הרכבל, הגדולים התרשמו עמוקות מהנופים, הקטנים פחות.

ממשיכים ברכב לפארק Merlet, הוא נמצא מעל לשאמוני, קרוב אבל הנסיעה איטית בעיקולים לגובה, חובה חובה חובה לחנות בחנייה מספר 1 או להגיע באמצע השבוע כשיש שאטל, או להוריד את כולם בחניון 1 ואז הבעל המסכן צריך לטפס את העלייה עד הכניסה לפארק. גם מחניון 1 יש טיפוס קצר אבל תלול מאוד לכניסה לפארק.

נכנסים לפארק והלסת נשמטת, הנופים…אוי הנופים, וחיות בר מסתובבות חופשי, לא מפחדות מכלום. אתר חובה ביום בהיר! לא לפספס!

מסיימים את היום במגלשות הרים החביבות של שאמוני בתוכו יש גם קרוסלות לקטנה, שעכשיו מכורה אליהן. ושוטטות בעיר בערב.

קרחון מר דה גלאס (Mer de Glace), שאמוני

יום שני – הולכים ברגל לרכבת למערת הקרח Mer De Glace , הרכבת עולה למערה בנוף מדהים, מהתחנה האחרונה יורד רכבל לתחילת המדרגות, פה מתחיל "מסע" של 472 מדרגות למטה (נותנים לילדים לספור וזה מעסיק אותם), המערה קטנה וחביבה, בדרך רואים שילוט לאן הגיע הקרח בעבר, די עצוב… מצטלמים קצת, נוגעים בקירות ומתחילים את העלייה חזרה, אומרים לילדים שנראה שפיספסו בספירה, והם שוב עסוקים. יורדים עם הרכבת חזרה לעיר, היה ממש חם ומחליטים לנסוע לאגם עם אטרקציות לילדים בעיירה Les Contamines, במקום אגם קטן וחביב, מתנפחים, טרמפולינות, סוסי פוני ופארק חבלים,

הפארק חבלים נחמד מאוד, עם אומגות ארוכות מעל האגם. חוזרים הביתה, בדרך עוד עוברים בעיירה המהממת סן ג'רבה. מחנים את האוטו ליד הדירה שלנו והולכים לאכול במסעדה מושלמת בשם Big Horn במרכז Sud שמול הרכבל א.מ.ד. המסעדה הכי שווה שאכלנו בה בטיול הזה, מחירים הוגנים מנות ענקיות וללקק את האצבעות.

טיול רכבלים במורזין

יום שלישי – שאנחנו קוראים לו "יום הישרדות" בהמלצה שקיבלנו בוואטסאפ מחליטים לעשות טיול רכבלים לשוויץ, מאזור מורזין. בכלל היה לי בתוכנית מלא אטרקציות באזור מורזין, לא יודעת איך פיספסתי שזה כל כך רחוק משאמוני, זה שעה וחצי נסיעה, בעליות מפותלות להרים. כך שזה מהר מאוד הצטמצם ליומיים באזור.

המסלול מתחיל מכפר העזים Les Lindarets המקום נחשב לאטרקציה בגלל העזים המשוחררות שמסתובבות חופשי בין האנשים, הדבר ממצה את עצמו תוך 15 דקות… אנחנו פונים ימינה, עוקבים אחרי הרכבל שעולה מהעיירה מורזין, ומגיעים לחניון גדול, ובו מלא רכבלים לכל הכיוונים.

מאתרים אחד שכתוב עליו Cassa וקונים מולטי פס לרכבלים לשוויץ, בעלות 9 יורו.

איזה מצחיק זה בהשוואה לשאמוני, המסלול נקרא Cascade Brochaux ,תעקבו אחרי השילוט, ומתחיל בהליכה לצד נחל בערך חצי שעה, המסלול הכי יפה שהיינו בו, חובה חובה ללכת בו ולא בדרך העפר הסלולה.

בסוף המסלול מגיעים למפל, ולצידו רכבל כיסאות פתוח, שמגיע לעיירה Les Crosets בשוויץ, עולים בזוגות, אני גם עם הקטנה בת שנה וחצי במנשא עלי.

הרכבל ארוך ביותר, ועולה לגובה מטורף, בנופים פנורמיים עוצרי נשימה. בדרך ממש חם לנו, הילדים מתלוננים שהכרחתי אותם ללבוש מכנס ארוך. בסופו יש רכבל נוסף קצר שמוריד לעיירה עצמה, מולו יש רכבל פתוח של 8 מקומות שמעלה למעלית שיורדת לעיירה הציורית Champpery, למעלית יש לעלות בעלייה תולה אבל ממש קצרה, המעלית יוצאת פעם בחצי שעה.

עד שחיכינו עלינו לבית קפה למעלה על הגג, וסוף סוף שתינו קפה מדהים, בתוכנית היה לטייל בעיירה למטה, לשתות שוקו שוויצרי, אבל מתחיל טפטוף של גשם, והחלטנו לחזור לפני שיתגבר, ברכבל הראשון מטפטף, בשני מתגבר, בשלישי, שהוא ארוך ביותר כבר מבול עם ברד, וקור מקפיא עצמות, איזה מזל שקניתי לקטנה מעיל גשם חם ואטום בשוטטות שלנו בעיר, היא לפחות ישנה עלי במנשא, בזמן שכולנו קפאנו, הילדים היו גיבורים ביותר, ממש דאגנו שלא ניתקע עם הרכבל.

הגענו למפל, מפה יש עוד הליכה ברגל לאוטו של חצי שעה, רצים כמו מטורפים בשביל העפר הסלול לאוטו בגשם זלעפות.

פארק מים אקוואריאז

מדליקים חימום באוטו, אנחנו כבר במורזין ורטובים אז מחליטים ללכת לפארק מים אקוואריאז (AQUARIAZ) בעיירה הצמודה אבוריאז. אבוריאז זה כפר סקי ללא רכבים. מקום מאוד מיוחד, החנינו בחניון, רצים לפארק המים, קפואים מקור, ולכן היה קשה להנות כי המקום לטעמי לא מחומם מספיק, אבל מקסים ממש! במיוחד לקטנים. בינתיים הבעל נשלח לחנות ליד לקנות לכולנו בגדים יבשים.

כשיוצאים מהפארק מים, הכל התבהר והתחמם, ככה זה באלפים, מול הפארק יש גן משחקים משגע, בנוף מהמם, ומולו אכלנו ארוחת ערב מצויינת במסעדת "פנטזיה".

אגם פסי, שאמוני

יום רביעי – קמים מאוחר, הרוגים מעייפות מהיום הקודם, משנים תוכניות ונוסעים באיזי לאגם פסי (Lake Passy), שאמוני הקרוב, הילדים עושים Wibbit שזה בעצם וואייפאאוט, 8 יורו ל- 45 דקות. אני והקטנה בינתיים מטיילות על החוף החולי באגם, יש גם גן שעשועים מקסים עם משחקי חול מיוחדים, ועוד הרבה פעילויות כולל פארק חבלים.

לנו מספיק לנוח על האגם. אחריו הילדים מבקשים מקדונלדס ואנחנו מכוונים את הוייז לסניף הקרוב, 4 קילומטר ואנחנו מגיעים למרכז ענק עם חנות צעצועים ענקית, נעליים, אלקטרוניקה וסניף כלבו של CARREFOUR , עושים קניות ומתנות לילדים.

אגב, אנחנו כבר כמה שנים מקציבים לילדים סכום בתחילת הטיול, ממש נותנים להם את זה ביורו לארנקים שלהם, והם קונים לעצמם מה שהם בוחרים, תתפלאו איזה צרכנים נבונים הם פתאום.

סכר אמוסון, שאמוני

יום חמישי – סכר אמוסון (Lac d'Emosson), לכתוב בוייז Emosson verticalp זה ממש קרוב לשאמוני, ואין צורך במדבקות אגרה לשוויץ. התבלטנו הרבה לגבי המקום הזה, איזה כיף שהחלטנו לנסוע, אולי אחד השיאים בטיול! עלה לנו 112 פרנק לכל המשפחה, זה לא זול אבל שווה כל פרנק. עולים למעלה בפוניקולור עם השיפוע הכי חד בעולם לטענתם, 84% , ארוך מאוד, ולא מיועד לפחדני גובה כמוני, למזלי לא ישבתי מקדימה.

מהפוניקולור עוברים לרכבת פתוחה שנראית כמו רכבת ילדים, אשר נוסעת מסביב להר ממש על קצה ההר, פה כבר הנוף מדהים מדהים מדהים!

מהרכבת עוברים לקרונית שמעלה לסכר, ואז אפשר לצאת למסלולי טיול או לטייל בנחת על הסכר. יש מסעדה יקרה למעלה, וגם מוכרים בה אויר משוויץ בתוך בקבוק ב- 8 פרנק (מתנות מישהו?). לא לפספס בשום אופן את המקום הזה!

מפל בראר (Cascade de Bérard), שאמוני

בדרך הביתה עוצרים למסלול למפל בראר (Cascade de Bérard), על הכביש מחנים את הרכב בתחנת הרכבת בכפר Le Buet עוברים את הכביש ומתחילים לטפס, מגיעים למפל יפה שמעליו בית קפה נחמד, שתינו שוקולטה אמיתית, שכמובן הילדים עיקמו את אף על השוקולד המריר.

יורדים חזרה, בדרך רציתי לעצור לראות את פארק השעשועים Paradis des praz שכולם אמרו שמקסים שם לקטנים, אבל כבר לא היה כוח והקטנה נרדמה.

בכניסה לשאמוני הילדים מבקשים שוב למגלשת הרים, אני מחכה להם באוטו עם הקטנה, אחר כך הולכים להסתובב בעיירה שוב, מוצאים את הנעליים שאנחנו מחפשים תמיד לבעלי Mephisto חברה צרפתית לנעליים בעבודת יד, במחירים מעולים.

קונים 2 זוגות, והנה מזוודה נוספת שהבאנו ריקה כבר מלאה (2 זוגות מידה 47) ??רצינו לטעום פונדו, אז נפלנו לאחת ממלכודות התיירים שעל המדרחוב הראשי, אוכל מגעיל במחיר מופקע בתוספת מלצר צרפתי עצבני. סימנו V גם על זה.

מגלשת ההרים ופארק החבלים במורזין

יום שישי – הבטחנו לילדים עוד מגלשות הרים ואטרקציות אז עולים שוב למורזין, מתחילים במגלשת ההרים Pleney Luge, היא מהסוג שלא מחובר למסילה, אלא בתוך תעלה, גם לא נראה בטיחותי, וגם הילדים לא ממש התלהבו.

משם ממשיכים לפארק החבלים, Indiana Parc, מקום מומלץ ביותר!! הפארק החבלים הכי טוב שהיינו בו אי פעם, א. המיקום שלו מדהים על הנחל, ליד בית ספר לרכיבה על סוסים. ומלא מסלולים ממש מלהיבים, מגיל שנתיים! למתבגרים שלנו היו 3 מסלולים ועוד אומגה ענקית. המסלול האחרון היה ממש מלהיב עם קפיצות באנג'י ועוד. לבן ה- 6 היו 2 מסלולים ארוכים ומעניינים שהוא עשה בכיף, ואני והקטנה שיחקנו בגן שעשועים הצמוד וליטפנו סוסי פוני. היה ממש כיף!

בדרך הילדים שוב דורשים ג'אנק, קונים להם ומורידים אותם לבקשתם בדירה, אני והבעל יורדים למטה עם הקטנה למסעדה האהובה שלנו ה- Big Horn, מזמינים מנה בהמלצת המלצרית, צ'יפס עם בשר בבישול איטי ברוטב של ציר בקר ומעל מלא גבינה מוקרמת… זה אחד הדברים הכי טעימים שאכלנו!

יום שבת – עוזבים את הדירה המקסימה שלנו בשאמוני, אני התעקשתי לחפש את השוק, לא מצאנו אותו, והחלטנו לעלות לפטיסרי בכפר Argentière הקרוב, עצרנו שם בדרך לשוויץ והקפה היה מעולה, והמאפים גם.

חוזרים לשאמוני, ונשארו לנו מלא ג'יטונים לפארק השעשועים, הפארק ריק, הילדים שוב עולים למגלשות הרים, ואחר כך מסיימים את הג'יטונים בכל המתקנים בפארק.

מתחיל גשם, וממש קר, בדיוק הזמן לעזוב את שאמוני המהממת, בדרך ראינו שכל הרכבלים סגורים.

בתוכנית היו מפלי דיסואז, אבל הגשם טרף את קלפים, הבטחנו למתבגרת קניות אז נוסעים ישר לקניון Epgny ליד אנסי.

קניון ליד אנסי Grand Epagny

מדובר במרכז מסחרי עם חנויות ענקיות ובינהן 2 קניונים, אנחנו היינו באאוטלט שמול דקטלון, היה מעולה. יש שם חנות H&M ענקית, עם מחירים מעולים! ועוד מלא חנויות מעולות, וסופר הכי מיוחד שתבקרו באירופה! מטורף ואטרקציה בפני עצמו!! אחרי הקניות, שאפילו חצי סופר לא הצלחנו לעבור, הקטן מעלה חום ולא מרגיש טוב, אנחנו נוסעים לצימר החדש שלנו.

כשחיפשתי לינה באנסי, בעיר עצמה היה בלתי אפשרי למצוא גם עם 2 חדרי רחצה שדרושים לנו, גם עם חניה גדולה לוואן, וגם מחיר שפוי. מצאתי מקום יפה שעל הנייר זה 12 ק"מ מאנסי, אבל במציאות זה 25 דקות עלייה להר, כך שאני לא ממליצה, למרות שהמקום יפה, ומהחווה שלנו יצא מסלול מהמם עם נוף לאגם אנסי, והבית נחמד, אבל מלא מדרגות, ללא שער לקטנה וזה היה מייגע לרוץ אחריה כל בוקר וערב כי היא התעקשה לעלות ולרדת במדרגות בלי סוף.

עוברים לילה קשה עם וירוס וחום גבוה של הקטן, בבוקר נראה שזה אחרינו.

אנסי, צרפת

יום ראשון – באנסי יש שוק שכולם ממליצים לבקר. מגיעים לעיר, מוצאים חניה פתוחה בתשלום לא גבוה ממש אחרי הקרסולה שעל האגם, חנינו שם קבוע. מטיילים בעיר, היא כל כך יפה!

קוראים לה הוונציה של האלפים, לדעתי יש לה יופי משל עצמה! לשוק עם זאת פחות מומלץ להגיע, צפוף בטירוף!!

משכירים סירת פדלים באגם, הילדים טובלים רגליים במים היה ממש כיף.

משם נוסעים לפסטיבל הקרקס ב Le Grand-Bornand עיירת סקי מהממת ביופיה שמארחת כל אוגוסט פסטיבל קרקס ומופעי רחוב ענק. כנראה היינו עייפים כבר, הילדים נדנדו לחזור הביתה… אז חזרנו די מהר.

יום שני – מתחילים במסלול Gorges du fier מסלול קצר ומהמם על גשר תלוי, נהר מתחת, וסלעים שהילדים נהנו לחפש בהם את הפרצופים שהנחו אותנו לחפש. לא לפספס!

פארק מים ליד אגם ג'נבה

הצענו לילדים את פארק המים ויטאם (Vitam)  אבל ביקשו פארק מים גדול, החלטנו לנסוע ל-"אקווה פארק" שעל אגם ג'נבה.

בתכלס הרבה יותר הגיוני לעשות אותו משאמוני, אבל גם מפה זה שעה וחצי נסיעה, שרובה על אגם ג'נבה הענק.

הפארק מומלץ בחום!!  עשרות מגלשות שונות, לא היו תורים בכלל, נקי ברמות. טוב זו שוויצריה, המחירים בהתאם… בדרך חזרה מחליטים לעצור בעיירה המהממת Evian , כן זו מבקבוקי המים. זו פשוט פנינה על שפת האגם, קונים אוכל במסעדה איטלקית מומלצת ביותר, מכיוון שאין מקום לשבת עוברים את הכביש ועושים פיקניק על הדשא לשפת האגם.

רחיפה מעל אגם אנסי

יום שלישי – עוד מהארץ הזמנתי לארבעת הגדולים ולבעל צניחה או יותר נכון רחיפה עם חברת Kdo מעל אגם אנסי, זה אחד המקומות המפורסמים בעולם לצניחה, ואחרי שחקרתי ארוכות הבנתי שזה גם אחד המקומות הבטוחים, המזג אוויר שם יציב, וחברת Kdo קיבלה המון המלצות. היה מעולה!

הטייסים מהממים, המקום מדהים, הילדים כולל בן ה- 6 היו בעננים. אחרי שמסיימים אני רוצה לראות את המקום ממנו הם צנחו, זו תצפית מאוד מפורסמת בשם Col de la Forclaz , עולים עם האוטו, משם צריך לטפס ברגל עד לנקודת הצניחה, ויתרתי, הסתפקתי בתמונה מהממת של האגם מהמסעדה שבמקום.

נוסעים שוב לאנסי ומטיילים להנאתנו ברחובות, קונים גלידה מעולה, שייקים בבית קפה דומה לסטארבקס ועוד… בדרך חזרה עוצרים בחוף La plage saint jorioz ממש ממליצה בחום, הגענו בשש אז הכניסה כבר הייתה חינם. יש בחוף גני שעשועים בדשא, ובתוך המים מקפצה ענקית, 3 מטרים ו 5 מטרים שהבנים שלי נהנו לקפוץ.

יום רביעי – הבטחנו לבן האמצעי אופניים, איתרתי מקום להשכרה ליד החניה הקבועה שלנו באנסי, Pedal Douse מגיעים לשם, משכירים אופניים, מתארגנים על כל הציוד, קסדות, כסא לקטנה, יוצאים לדרך. ומתחיל מבול!

עושים פרסה מזדכים על כל הציוד. נוסעים לדקטלון Epagny במרחק 10 דק' לברוח מהגשם. שוב נכנסים לקניון ממול לאכול ארוחת צהריים במסעדה בהגשה עצמית, האוכל חביב, ואפשר למלא תוספות וסלטים כמה שרוצים. חוזרים לאנסי לסיבוב אחרון.

בתוכנית היו עוד מלא מלא מקומות לבקר, אגם בורג'ה על כל העיירות שבו, מפלי סינטקס ופארק השעשועים שליד ועוד… אבל היינו כבר ממש עייפים. חזרנו מוקדם לארוז הכל.

למחרת יצאנו מוקדם יחסית כי היינו צריכים להחזיר את הרכב עד 10:30. שעה וחצי נסיעה לשדה תעופה ליון, השדה תעופה היה כמעט ריק, הכל תיקתק.

במפתיע יש מבחר אוכל ממש טוב בשדה התעופה. זהו חזרנו הביתה. הטיול עוד פועם בלב. וכדי לא לשקוע כהרגלנו אנחנו כבר בתכנון לשנה הבא ?

לסיכום

הטיול באלפים הצרפתיים יקר יחסית, המסעדות יקרות מאוד, הסופר אולי קצת פחות מהארץ, האטרקציות יקרות מאוד, חוץ מהטבע שהוא חינמי. למי שטס לשם, לא לוותר בשום אופן על שאמוני, ועל הלינה בתוך העיירה עצמה, זה שיא הטיול שלנו!

היא לא תיצא לי מהראש והלב להרבה זמן! משלושת המוקדים המרכזיים שאמוני-מורזין-אנסי, שאמוני לוקחת בגדול לדעתי! לא להתרגש מהנרגנות של הצרפתיים, וגם אי ידיעת האנגלית, לקחנו אותם בקלילות ונהננו בכל רגע.

לטייל עם ילדים זה כולל גם הרבה רגעים שהם מביאים אותך לקצה, בעיקר כשאתה על הר, ובא לך לקפוץ מהקצה… אבל בתמונה הכוללת זה לא מוריד מהטיול עצמו, מהגיבוש, מהחוויה, מהכיף ביחד… וגם כשאתם יושבים במטוס חזרה נראים ומרגישים כאילו דרס אתכם אוטובוס הילדים כבר צועקים מאחורה "לאן טסים שנה הבאה?" מבחינתם המריבות זה חלק מהטיול.

יאיר ברקוביץ 21 יוני 2019 22:55 at

אנחנו טסים ביולי 19 לאלפים הצרפתיים. קראתי כבר הרבה מסלולי טיול אבל שלך לוקח בענק!!! שאפו.

sk 26 יולי 2019 10:19 at

וואו תיאור מפורט ומעמיק , אשמח להצטרף לקבוצה של ווטסאפ , תודה

AlexAdmin 27 יולי 2019 01:03 at

שלום רב, תודה רבה על התגובה. אין לנו קבוצת ווטאספ אבל אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו ״עזרה ראשונה לטיול המושלם בעולם״

רותם 09 אוגוסט 2019 17:20 at

הי
    אנחנו נוסעים לאותו יעד בעוד שבוע. האם חובה מיזוג אויר במקום הלינה בתקופה זו?

AlexAdmin 09 אוגוסט 2019 21:45 at

שלום רב,
      לרוב מזג האוויר נוח מאוד אך בגלל שהשנה מאוד חם באירופה מומלץ לבדוק תחזית מזג האוויר לפני שאתם מגיעים.

merav 14 אוגוסט 2019 13:46 at

היי איזה טיול נהדר וכתיבה משובחת !
    כתבתם שבאפגני יש סופר מיוחד שהוא אטרקציה בפני עצמו- על איזו חנות מדובר?
    תודה

הדס 09 ספטמבר 2019 17:59 at

הי,
    בקיץ הזה טיילנו באוסטריה ולקיץ הבא אנחנו מחפשים ארץ עם נופים דומים אבל תרבות אחרת וחשבנו על האלפים בצרפת.
    רציתי לשאול מה לדעתך צריכה להיות עלות של טיול ל- 10 ימים עם זוג ושניים בני 6 ו- 4 (אנחנו רוצים ללון בדירה, אוכל פעם ביום במסעדה כמו שסיפרת וכמובן אטרקציות וכו')
    אני יודעת שצרפת יותר יקרה מאוסטריה, השאלה עד כמה… 🙂

AlexAdmin 09 ספטמבר 2019 18:52 at

שלום לך הדס,
      לצערנו מאוד קשה לאמוד טווח מחירים מדוייק מפני שזה תלוי מאוד במספר אטרקציות, גודל ומיקום הדירה, סוג הרכב, מחירי טיסות וכו..
      תודה רבה ונשמח לענות על שאלות נוספות.

‎Yulia M 28 אוקטובר 2019 22:42 at

אנחנו מתכננים טיול עם שלושה ילדים לקראת סוף אפריל (פסח) להרי האלפים.

מתלבטים לגבי אלינה, חושבנים לחלק אותה בין שאמוני לאנסי.
    לפי מה שהבתי בחודש אפריל הרכבלים והמסלולים סגורים בשאמוני אבל התכנון הוא רק לישון בשאמוני בכדאי שתהיה שתיהיה לנו נקודת מוצא נוחה לטיולים בשוויץ.
    הגיוני או עדיף להתמקד רק באזור אנסי?
    איך הכבישים בסוף אפריל, יש עדיין שלג?

הטיסות שלנו הם לליון.

Ayelet 28 אוקטובר 2019 22:44 at

שאמוני נמצאת על פסגת הר, קרוב לאתרי סקי ומערת קרח שפחות מתאימה עם ילדים (יש בה 1000 מדרגות). אם המטרה לטייל בשוויץ (וגם – תלוי איפה), עדיף לבחור מקום אחר.

אייל 26 נובמבר 2019 14:37 at

שלוםרב
    אפשר בבקשה לקבל את השם של הדירה בשאמוני ?

AlexAdmin 26 נובמבר 2019 14:41 at

שלום רב,
      מחברת הכתבה לא ציינה את השם מפני שהיא היזמינה אותה דרך חברה שלישית ולא ישירות.