צפון גרמניה עם ילדים עם תקציב של 20,000 ש"ח ל-14 יום כולל טיסות ורכב שכור

סיכום צפון גרמניה עם ילדים. במילה אחת, WOW!

כשישבתי לחפש יעד לטיול בשלהי ספטמבר עלו האופציות המוכרות… אוסטריה, צ'כיה, סלובקיה ועוד. אני חיפשתי יעד חדש, מקום ישר יאפשר לנו לחוות את היחד, את המשפחה שיוצאת לראשונה זה זמן רב לטיול לבד, ועם זאת יעד שיספק המון פעילויות ואטרקציות לשלושת הבנים שלנו בני 7.5 ,5 ושנתיים.

איפשהו בתוצאות החיפוש עלה הרעיון של צפון גרמניה (קו ברלין-הנובר וצפונה), עלות הטיול הסתכמה בקצת יותר מ-20,000 ש"ח ל-14 יום כולל טיסות, רכב, לינה וכל ההוצאות והאטרקציות.
אני אציין שלמעט בהיידה פארק כמעט ולא ראינו משפחות ישראליות כי היעד הזה לא נמצא עדיין במפת משפחות ישראל.

לא ציינתי מסעדות כי ישבנו במקומות הראשונים שניקרו בדרכנו.

מסלול בברלין וצפון גרמניה עם ילדים

צפון גרמניה עם ילדים שבועיים עם הילדים בצפון גרמניה בחודש ספטמבר.

טיסות איזי ג'ט (Easyjet) מתל אביב לברלין

16.8: טיסת אחה"צ ללא בעיות או עיכובים עם איזיג'ט. לא הקפידו על משקל מזוודות ואף אפשרו מסירה של שתי מזוודות נוספות קטנות לבטן המטוס, רכב הוזמן דרך אופרן וסופק ע"י יורופקאר.

לינה במלון נובוטל ברלין מיטה (Novotel Berlin Mitte) – מלון מצויין (168יורו כולל חנייה לילית).

בערב הסתובבנו באזור אלכסנדרפלאץ.

זולטאו (Soltau)

17.8: בבוקר התקפלנו מהמלון ויצאנו לנסיעה של כ-3.5 שעות לאזור העיירה Soltau. הזמנתי מראש לינה לשבוע כולל א.בוקר באכסנייה בשם das bärenhaus בעיירה ברגן הקרובה לסולטאו (955 יורו כולל 2 כביסות). האכסנייה מתאימה לדעתנו יותר לזוגות או למשפחות עם ילדים רגועים/גדולים (אין מתקני משחק לילדים) אך בעלת הבית חביבה ומאוד אוהבת לתת טיפים שבדיעבד חלקם היו נכונים וחלקם לא בהכרח.

אחה"צ נסענו להסתובב בעיירה סולטאו בה ברחבת המדרחוב הגדולה במהלך ימי שני עד שישי בחודשי הקיץ בין השעות 14:00- 17:00 מתקיימות פעילויות חינמיות לילדים. רכבים מיוחדים שהילדים יכולים לרכב עליהם ואביזרי משחק נוספים (והכל חינם כמובן).

ממול לאותה רחבה גדולה נמצא סופר ALDI בכתובת: Böhmheide 45, Soltau לידו חנייה נוחה וניתן גם לחנות בה לצורך ביקור במדרחוב ובעיירה.

דקות נסיעה ספורות מן המדרחוב מרכז קניות אאוטלט Designer Outlet Soltau שני- שבת 10:00-20:00 מחירים גבוהים יחסית. לא קנינו כלום.

גן החיות של האנובר (Hanover Zoo)

18.8: גן החיות בהנובר – כשעה נסיעה מאזור הלינה שלנו. העלות: 82€ כולל חניה, גן החיות מהטובים באירופה! נשארנו עד לסגירה. 7 אולמות שונים (בעולם הזמבזי יש שייט וכדאי להתחיל שם כי אח״כ יש תורים), עם מסעדות מותאמות ומופעים שונים במשך היום (ציפורים כלבי ים ועוד).

בסוף המסלול שני אזורים:

  1. אזור Mollywoop – מגלשות אבובים (כרגע בשיפוץ), משחקי מים, טרמפולינות ומתקנים.
  2. חוות מאייר – חיות חווה המסתובבות חופשי.

פארק החושים (Park with all senses)

19.8: פארק החושים: Barfußpark Egestorf – בפארק ענק זה, הוקמו שבילים מיוחדים המכוסים במשטח רך ונעים ומאפשרים הליכה יחפה. לאורך השבילים ישנן כ-60 נקודות בהן תוכלו לתרגל את התחושה הטבעית והנעימה ללא נעליים. פעילות מדהימה! לקח לנו כשעתיים, כיף כיף כיף לכל גיל!

לאחר מכן נסענו מרחק קצר לבית ההפוך בביספינגן, חוויה קצרה ומשעשעת.

הבית סמוך מאוד למתחם המוטורי של ראלף שומאכר והיכל השלג (בהמשך) . באותו יום היה יריד מוטורי כך שלא היה טעם להשאר.

משם נסענו לעיירה בשם Amelinghausen בה מקיים יריד שנתי לרגל פריחת פרח סגלגל כלשהו שמסמל את סוף הקיץ או משהו כזה. חוויה מקומית נחמדה מאוד. צריך לברר באינטרנט או מטיפים של מקומיים מתי זה מתקיים והיכן.

ספארי

20.8

סרנגטי פארק: הספארי הכי גדול בגרמניה, חוץ מהספארי יש בו עשרות מתקני שעשועים ואטרקציות. הנסיעה אורכת כשעתיים במתחמים פתוחים אשר בהם מסתובבות חיות שחלקן מתקרבות לרכבים לבקש אוכל. הגענו באמצע השבוע כשהיה דליל במקומיים, בסופ"ש כנראה עמוס.

לאחר שמסיימים את הנסיעה מגיעים לאיזור האטרקציות. ביניהן שתיים עם תורים לעיתים ארוכים:

  • AQUA SAFARI – כדאי להתחיל את היום איתה, שייט בסירה לעולמו של קינג קונג.
  • Black Mamba – סירת מירוץ באגם. זוג+2 ילדים עלה לנו 124יורו (אחרי הנחת קופון לילד חינם שמורידים מהאינטרנט)

הייד פארק (Heide Park)

21.8: היידה פארק – פארק השעשועים הגדול ביותר בצפון גרמניה, יש בו יותר מ- 50 אטרקציות שונות כמו רכבת ההרים "קולוסס" שהיא רכבת הרים העשויה מעץ התלולה בעולם!

כמובן שתמצאו בפארק גם מתקנים כמו גלגל ענק, קרוסלות, רכבות שעוברות במים, מכוניות מתנגשות ועוד! הפארק מתאים לילדים קטנים וגדולים והוא חוויה מדהימה לכל המשפחה. הילדים ואב המשפחה לא רצו לעזוב. המתקנים נסגרים ב-18:00 כך שכדאי להגיע מוקדם ובכניסה להביא קופון (מאריזות קלוגס כרגע) כדי לקבל 50% על כל המשפחה, לא להגיע בסופ"ש!

המבורג (Hamburg)

22.8: יום בהמבורג – יצאנו מוקדם מהצימר ונסענו צפונה. החניתי את הרכב בחניה יומית בשם Parkhaus Speicherstadt שקרובה מאוד לעולם המיניאטורות שתכננו לסוף היום.
המשכנו ברגל לכיוון הנמל והרציפים, בחרנו לא לקחת שייט מאורגן אלא להקשיב להמלצות ולקנות כרטיס נסיעה יומי (6.2 יורו למבוגר + 3 ילדים בגילאי 6-14, 12€ למשפחתי). הכרטיס מאפשר נסיעה חופשית במעבורות וברכבות באזור העיר

עלינו על מעבורת מספר 62 אשר יוצאת מנמל סנט פאולי לנדונגסברוקן (Landungsbruecken) ושטה כחצי שעה בנמל עד לתחנת פינקנוורדר (Finkenwerder) אי בהמבורג.

מתחנה זו המעבורת מתחילה לשוב חזרה באותה דרך (שוב שייט של חצי שעה, אין צורך לרדת מהספינה בתחנת Finkenwerder). ניתן לשבת למעלה (לא מקורה) או למטה (מקורה), השייט היה נחמד.

חזרנו אל תחנת הרכבת בלנדונגסברוקן (Landungsbruecken) ועלינו על רכבת U3 מרחק נסיעה אחת אל תחנת St. pauli שם יש לרדת כדי לבקר ב- פלנטן און בלומן Planten un blumen, פארק הפרחים והצמחים.

בקרבת המקום נמצא פארק שעשועים מבורג דום (Hamburger Dom).

הפארק הציבורי המפורסם ביותר בהמבורג הוא פלנטן און בלומן (Planten un blumen), סמוך לכניסה הילדים נהנו ממתקני חול ומים. בשעה 22:00 בחודשי הקיץ מתקיים בפארק מופע מזרקת מים המשולב עם תאורה צבעונית ומוזיקה. לנו זה היה מאוחר מידי ולא נשארנו בעיר.

חזרנו ברכבת אל תחנת Baumwall הסמוכה אל עולם המיניאטורות – מתחם בן 3 קומות של עולם זעיר חי ופעיל. מסודר לפי אזורים בעולם ולפי מדינות. התאורה משתנה בין יום ללילה וכך גם הפעילות של המיניאטורות, מדהים! חובה להזמין כרטיסים מראש באינטרנט לשעה מבוקשת, יש בקרת מספר מבקרים נכנסים לשעה.
במרחק הליכה קצר משם חיכה לנו הרכב מהבוקר.

היכל הקרח וקארטינג ביספינגן

23.8

היכל הקרח – Snow Dome: התחלנו את היום מעט מאוחר יותר בהיכל הקרח בביספינגן, ניתן לשכור שם את כל הציוד כולל ביגוד חם (9€ לפריט). התשלום מגיל 6, הכניסה מגיל 3! כל כרטיס משולם מקנה מזחלת שלג ללא עלות נוספת. נכנסנו אני ושני הילדים הגדולים לביקור של שעה (מרגע הכניסה למתחם השלג) הילדים מיצו די מהר, אני נשארתי עד תום השעה. למי שלא גולש אין טעם לדעתי להכנס ליותר משעה או שעתיים.

משם המשכנו למרכז המירוצים של ראלף שומאכר (צמוד למתחם השלג). במרכז המוטורי – כמו שנשמע, פעילויות מכוניות מירות ומוזיאון מוטורי. מומלץ. צריך להרשם באחד המחשבים לפני שניגשים לשלם, הילדים נהנו מאוד גם ממסלולי הנהיגה העצמית לילדים בחוץ (2€ לכמה סיבובים) וגם נהיגה אמיתית יחד עם אב המשפחה ברכבי קרטינג דו מושביים. אח"כ חזרנו לצימר לשנת לילה מוקדמת.

ריגן (Rügen) אי בים הבלטי

24.8
יוצאים מוקדם לכיוון האי רוגן (Rugen Isle) בים הצפוני, כ-4 שע נסיעה נטו. בדרך עצרנו בשתי נקודות:

  • מצודת שברין Schwerin Castle המרהיבה עם הפארק היפה סביבה. עשינו סיבוב רגלי של כשעה.
  • מתחם חוות התות של קארל, מיד אחרי העיר רוסטוק (רשת גרמנית. בפריסה ארצית). הייחודיות של חוות התות של הרשת היא שבצמוד לחנויות מוצרי התות יש מתחמים גדולים של מתקני לונה פארק מגניבים שרובם בחינם!! הילדים לא רצו לעזוב.
  • בערב לאחר סאגת קבלת חדרים שנפתרה בהצלחה, נסענו כולנו לעיירה בינץ באי רוגן (Binz) היפה לסיבוב ערב. העיירה מאוד תיירותית, יש בה טיילת מלאה מסעדות, דוכנים ובתי מלון. במרכז העיירה מנקודת החוף יוצא מזח ארוך ויפה לתוך הים. סגרתי ללינה ב- Landhaus Vilmblick בעיירה Putbus – מיקום שקט, דירות מאובזרות אך הבעלים לא מדברים אנגלית שזו בעיה.

אי רוגן בינץ (Binz)

25.8
יום גדוש פעילויות במסלול מעגלי שתכננו בחלק המזרחי של האי.

מתחילים בעיירה פרורה בשביל צמרות העצים (Naturerbe Zentrum Rügen) מיזם ירוק שנבנה ביער בפגיעה מינימלית ומאפשר לטפס בשבילי עץ לגובה המאפשר לראות את האי ב360 מעלות.

עיירה Sessnitz –  מססניץ יוצאות בתדירות גבוהה ספינות לשיט של כשעה ורבע עד לצוקים הלבנים ותצפית מהים על שמורת יאזמונד ( 37€ למשפחה) בסמוך יש צוללת שאפשר להכנס אליה.
בהמשך נסענו לעיירה Bergen בה ניתן לעלות על מזחלות הרים. המסלול קצר אבל המחיר יחסית נמוך (20€ ל-3 סיבובים למבוגר+2 ילדים) כך שעלינו כמה פעמים.

משם נסענו לעיירה Binz לעלות על אחת מרכבות הקיטור הפעילות באי, מירי עלתה עם הילדים ואני נסעתי ברכב לעיירה Putbus לאסוף אותם לאחר שירדו מהרכבת. לשמוע את קטר הקיטור שורק זו חוויה בפני עצמה.

שטרלזונד (Stralsund)

26.8: עוזבים את האי ועוצרים בחיבור ליבשת בעיר שטרלזונד – בכניסה לאי. עיר נחמדה, אנחנו ביקרנו ב- Ozeaneum. בסביבות 50 אירו למשפחה – מבוגר 17 אירו, ילד מגיל ארבע 8 אירו, האוצנאום מרשים ומרתק בשל ריבוי העמדות המדעיות שבו, יש תצוגות אינטראקטיביות, הסברים על המעמקים והלוויינים, על הדגים ואצות הים, תנועת הגלים וממש יפה ומעניין, בחלק התחתון תצוגת ענקי הים בו דגמי לוויתנים בגודל אמיתי, כולל הדמיה על תהליך בניית הדגמים. בבניין הצמוד אקווריום מרשים מחולק לפי איזורי ים.

בצהריים המשכנו בנסיעה ארוכה לברלין, בה נתאכסנו במתחם דירות מומלץ ומצויין schoenhouse apartments ברובע מיטה. קרוב למטרו ולתחתית והמון מסעדות מסביב.

פארק המים טרופיקל איילנדס (Tropical Islands

27.8: למחרת בבוקר נסענו כשעה דרומה למתחם טרופיקל איילנדס (Tropical Island) ברלין – פארק מים מחומם ומקורה. מגלשות מים, בריכות וכיף. יש המון מידע והמלצות ברשת, נשארנו עד אחה"צ רק כי היינו צריכים להחזיר את הרכב השכור בברלין. מומלץ מאוד למשפחות ובכלל.

יומיים בברלין עם ילדים

28.8 – 29.8 עם התמקדות בפעילויות ילדים וביקור באתרי החובה בברלין. כדאי לציין את הלגו סנטר שם הילדים נהנו מ-א-ו-ד! וביקרנו גם במוזיאון הטכנולוגיות הגרמני – מרשים מאוד ולפרקים מצמרר (מייצגים מתקופת הנאצים כולל קרון משלוחים למחנות ריכוז) אבל לפחות לדעת רוב המשפחה מהנה מאוד.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן