טיול חברים בניו יורק – 12 ימים בלתי נשכחים כולל קניות, היאבקות ומוזיאונים

ניו יורק.. חלום שלי כבר שנים ארוכות היה להגיע לעיר הזאת. אני חובב האבקות מושבע ובתחילת השנה ראיתי שאחד האירועים הגדולים של השנה – WWE SummerSlam מתקיים באוגוסט בברוקלין.

ישר הבנתי שיש לי הזדמנות להגשים את 2 החלומות ביחד – גם אירוע היאבקות, גם בניו יורק וגם קיבלתי בונוס – האירוע היה כמה ימים לפני היום הולדת שלי ככה שחגגתי יום הולדת 36 בניו יורק.

הכרטיסים לאירוע יצאו למכירה בסוף ינואר, אני והחבר הכי טוב שלי גיל יעקב סומובול הוצאנו ויזה, הזמנו כרטיסי טיסה ומלון (מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש ככל שמתקרב התאריך המחיר עלה) ועכשיו נותר רק להמתין 8 חודשים עד לטיסה המיוחלת.

טסנו עם חברת אל על לניוארק במטוס הדרימליינר החדש. המושבים קצת צפופים אבל יש מסך אישי ענק ואין סוף תכנים. יש אינטרנט חינם שעבד עד אירופה. הטיסה עצמה יצאה בזמן ונחתנו ביום רביעי ה-15/08 בשעה 05:30 בשדה התעופה ניוארק.

לקחנו מונית בעלות של 90$ עד למלון – Doubletree By Hilton New York Times Square הממוקם ברחוב 40 על השדרה התשיעית. החדרים במלון בגודל די סביר לניו יורק, לא ענקיים, אבל הצלחנו להסתדר 2 אנשים עם 4 מזוודות..

השארנו את המזוודות בשמירת חפצים ויצאנו לטיול בטיימס סקוור. אחרי שהתרשמנו מהמקום ועיכלנו איפה אנחנו נמצאים, המשכנו בטיול רגלי באזור. הגענו למרכז רוקפלר וראינו שיש התקהלות של אנשים לאחר כמה דקות הבנו שיש הופעה חינמית של ארוסמית'. לאחר מכן המשכנו לשדרה החמישית, עברנו באפל סטור, מגדל טראמפ ושאר החנויות והמבנים שנמצאים על הרחוב.

מהלך הטיול:

היי ליין

יום חמישי – התחלנו את היום בהיי ליין – הטיילת שנמצאת על מסילת רכבת ישנה, ירדנו ממש בצ'לסי מרקט, שוק מקורה ענק ומשם המשכנו לצ'יינה טאון וליטל איטלי אנחנו פחות התחברנו לשכונות אלה.

מרכז הסחר העולמי החדש בניו יורק

יום שישי – הגענו למרכז הסחר העולמי החדש, עברנו באנדרטה ובמוזיאון של מגדלי התאומים – מאוד מרשים ומרגש. לאחר מכן עלינו לתצפית מבניין הסחר החדש. כרטיסים קנינו במקום (רבע שעה המתנה). התצפית עצמה מאוד יפה ומרשימה, כבר בעליה במעלית רואים את ההשקעה שיש במקום. לאחר מכן המשכנו לוול סטריט ולפסל של השור הזועם.

ג'רזי גרדנס

יום שבת: – הגענו לג'רזי גרדנס – אאוטלט עצום שגם ביום שלם אי אפשר לראות את כולו. כרטיס לאוטובוס עולה 14$ הלוך חזור. מומלץ לבוא עם מזוודה גדולה ריקה ולקנות את חוברת הקופונים בכניסה (עולה 5$, לא צריך דרכון וכבר בקנייה הראשונה מחזירים את עלות החוברת).

תחנת גרנד סנטרל

יום ראשון – הלכנו לגרנד סנטרל – התחנה המרכזית. מבנה מאוד מרשים גם מבחוץ וגם מבפנים ומשם המשכנו לבניין האו"ם. חזרנו מוקדם למלון ויצאנו שוב לברקליס סנטר בברוקלין לאירוע של ההיאבקות – חוויה מטורפת למי שאוהב, וגם חבר שלי שלא ראה האבקות בחייו נהנה ונסחף עם כולם.

מרכז מבקרים WLCC בית חב"ד 770

יום שני – נסענו לבית חב"ד 770 בברוקלין, שם פגשנו את מנדל אייזנבאך שתיאמנו איתו מראש סיור במקום.
בשעה 10:30 יצא משם אוטובוס שמגיע עד לאוהל חב"ד ליובאוויטש, האוטובוס ממתין במקום כ 45 דקות ואז נוסע חזרה ל- 770. עלות הנסיעה 10$ הלוך חזור. חזרנו למנהטן ברגל דרך גשר ברוקלין ובערב חזרנו שוב לברקליס סנטר לאירוע האבקות נוסף.

רחוב 34 – רובע מנהטן

יום שלישי – העברנו את היום ברחוב ה- 34. אחת החנויות המומלצות ביותר שם היא B&H חנות שהיא גן עדן לחובבי הצילום אבל לא רק, יש בה כל מה שקשור לאלקטרוניקה, מחשבים וסלולר.
עוד ברחוב: מייסיס, קרוקס, H&M, יוניקלו ועוד..

אחר הצהריים עלינו על תצפית Top of the rock ממרכז רוקופלר. עלינו בדיוק בזמן השקיעה ככה שראינו את כל העיר גם ביום וגם בלילה.

וושינגטון די. סי.

יום רביעי – עשינו טיול יום לוושינגטון, את הטיול עשינו עם חברת עזרא טורס. סגרנו אותו יום לפני.
הטיול מתחיל בשעה 06:30 בבוקר. נוסעים ישר וושינגטון כ- 5 שעות נסיעה. הגענו לפארק האנדרטאות שם יש את האנדרטה של לינקולן, מרטין לות'ר קינג ועוד אנדרטאות למלחמות של אמריקה. משם הלכנו למוזיאון החלל והתעופה וסיימנו בבניין הקפיטול ובבית הלבן.

מכיוון ששאר החברים בטיול המשיכו לעוד יום בוושינגטון, חזרנו עצמאית לניו יורק. כמובן שהמדריך עצר לנו בתחנת האוטובוס ווידא שאנחנו עולים על האוטובוס הנכון. מאוד מומלץ!

סיור מודרך בחינם בניו יורק

יום חמישי – יום ההולדת שלי! התחלנו את היום בסיור רגלי בברוקלין דרך Free Tour By Foot – סיור חינמי שבסוף כל אחד נותן טיפ לפי רצונו. הסיור עצמו מאוד מומלץ.
משם המשכנו לפסל החירות. קנינו כרטיסים כמה חודשים מראש הכוללים עליה לכתר. העלייה (והירידה) עצמה מאוד קשה, 170+ מדרגות מסולסלות וצרות שבסוף מגיעים לחדרון קטן עם תצפית. בערב יצאנו לבר שנמצא על גג המלון שלנו – High Bar.

מוזיאון אינטרפיד

יום שישי – פתחנו את היום במוזיאון האינטרפיד, נושאת המטוסים הענקית. ניתן לראות שם את חללית האנטרפרייז, את הכפיר שלנו ועוד הרבה מטוסים ואפילו צוללת. מאוד מומלץ לחובבי הז'אנר. משם המשכנו לסיור בהארלם, גם אותו לקחנו דרך Free Tour By Foot, סיימנו את היום בסנצ'ורי 21 עם עוד קצת קניות.

סנטרל פארק ניו יורק

יום שבת – הגענו לסנטרל פארק, פארק עצום שאפשר להעביר שם בכיף יום שלם. משם המשכנו למוזיאון האמריקאי להיסטוריה של האדם שם התרשמנו בעיקר משילדי הדינוזאורים. תשלום הכניסה למוזיאון הוא כמו הסיורים החינמיים "שלם לפי רצונך" שהמחיר שרשום בכניסה – 23$, הוא רק המלצה.

פארק וושינגטון סקוור

יום ראשון – הגענו לבניין פלאטאיירון (המגהץ), כיכר יוניון ופארק וושינגטון סקוור. חזרנו לקראת הערב לטיימס סקוור להיפרד.

הטיסה חזרה יצאה בשעה 02:30 מ- JFK, הגענו אליה מותשים אך מלאים בחוויות וסיפורים מהעיר המדהימה הזאת.

קצת טיפים והמלצות:

1. אינטרנט – קנינו כרטיס ב AT&T – 50$ ל 10 ג'יגה גלישה, בהחלט הספיק לנו לכל התקופה.
  2. סאבווי – קנינו כרטיס שבועי בעלות של 32$, בשאר הימים שילמנו פר נסיעה (כרטיס המטרוכארד נטען לפי ימים או לפי סכום).
  3. קניות – סנצ'יורי 21 מאוד מומלץ – הרבה מותגים במחירי רצפה.
  4. ג'רזי גארדנס – לבוא עם מזוודה ריקה או כמו שחבר שלי אמר עם מזוודה מלאה בכסף כי היא חוזרת מלאה בשופינג?.
  5. אטרקציות – מומלץ להזמין מראש, חוסך את התורים. במיוחד בפסל החירות אם מתכננים לעלות לכתר, התורים שם נגמרים כמה חודשים לפני.
  6. והכי חשוב לבוא עם נעליים נוחות כי את העיר רואים עם הרגליים.

אני מצרף את החוברת שהכנתי לפני הנסיעה, את כל החומר אספתי מהרשת והתאמתי אותו למה שעניין אותנו, יש בחוברת גם את הלו"ז שלנו לטיול.